Karolina Bednarek

272299780_1313638226130598_4927859722769807343_n

Authentic Jazz - Joy of (Jazz) Dance

Tańczyłam już od najmłodszych lat (od tańca towarzyskiego poprzez New Style Dance), ale dopiero w 2015 roku trafiłam na Lindy Hop i szybko okazało się, że wpadłam jak śliwka w kompot. Z czasem zaczęłam odkrywać w również Collegiate Shag, Balboa i Authentic Jazz, dzięki czemu zrozumiałam jak (nieskończenie) wiele możliwości dają tańce swingowe i utwierdziłam się w przekonaniu, że w końcu odnalazłam swoje miejsce w tanecznym świecie. W tańcu cenię sobie radość (gęsia skórka!), swobodę, autentyczność, improwizację, rytm i niekończącą się ilość rozwiązań.

hector

Filip Górski i Cherry Moreno

cherripy

Fast Drill

Cherry i Filip poznali się w 2013 roku na zajęciach lindy hop w warszawskim studiu SWINGOUT.PL, gdzie po raz pierwszy zetknęli się z tańcami swingowymi. Od samego początku zachłysnęli się nimi, biorąc udział we wszystkich możliwych festiwalach i warsztatach w kraju i poza jego granicami.

F: Cherry, chcesz być kiedyś najlepsza na świecie?
Ch: Pewnie, czemu nie…
F: Ja też, więc bierzmy się do roboty!

Tą niezbyt poważną wymianą zdań zaczęła się ich wspólna praca i intensywne treningi, które przyniosły efekty już po 3 miesiącach, kiedy to zdobyli pierwsze miejsce w konkursie Strictly Shag na międzynarodowym festiwalu. W 2014 roku dołączyli do grupy pokazowej lindy hop, natomiast od 2016 uczą na festiwalach w kraju i za granicą. W 2018 zajęli pierwsze miejsce na festiwalu Camp Hollywood w kategorii Shag Division, by w Pytaniu na Śniadanie otrzymać tytuł Mistrzów Swingu – tak oto spełnili swoje marzenia.
Cherry wyróżnia w tańcu dziki, latynoski temperament, kreatywność i elegancja. Chętnie eksperymentuje z rytmiką i stara się łamać schematy na własny sposób. Filip od lat związany jest z muzyką – gra na gitarze, puzonie i mandolinie. Jest także jednym z założycieli zespołu grającego nowoorleański jazz – The Cajun Spices. Podczas wspólnych zajęć chętnie pracują nad techniką, podstawami i ćwiczeniami rozwijającymi świadomość ciała, bardzo zależy im jednak aby uczniowie nie zapominali, że taniec to dobra zabawa. Nie boją się także nietypowych wyzwań. Swoją pierwszą lekcję Lindy Hop poprowadzili dla grupy dzieci w warszawskim ZOO.

Michał Miedźwiecki & Paulina Rozpierska

272817194_1318100749017679_360721788853480369_n

Fancy Moves

Na warszawskich parkietach spotkali się na początku 2020 r. Od tamtej pory każdą wolną chwilę spędzają na salach treningowych ćwicząc m.in. szybkie swing outy, szybkie lindy circle i inne rzeczy, byle szybko. Gdyby nie tańczyli, pewnie zostaliby sprinterami 😛

Paulina pierwszą lekcję lindy hop poprowadziła w listopadzie 2020, a podczas zajęć dzieli się swoim spojrzeniem na taniec: stawia na elegancję, technikę, luz i… korzystanie ze stawów kolanowych! Widzieliśmy ją w akcji w ostatni weekend jak zdobywała 2 miejsce w advanced Jack and Jill podczas 8th Lindy Szau’s Birthday Jam, sztos nad sztosy! Miedźwiecki uczy od 2019 i dzisiaj wprowadza w teorię oraz praktykę, zarówno lindy, jak i solo jazz. Podczas zajęć lubi śpiewać i wplatać elementy rytmiczne, ku czemu background zdobywa grając na perkusji 🙂 Lindy hop jest dla nich tanecznym koktajlem, na który składają się partnerstwo, dynamika, zabawa, energia i relaks! Uwielbiają układać choregografie, jeździć na warsztaty i oglądać taneczne filmy na YouTube zajadając się lodami 🍧

Beato “Bobo” Bąk

Afrohouse

Beata „Bobo” Bąk to polska tancerka i instruktorka tańca. Tańczy profesjonalnie od ponad 12 lat i ma za sobą liczne pokazy uliczne, klubowe, festiwalowe, ale również wystawiane teatralne spektakle taneczne i performance. Zaczynając od street dance, obecnie mocno skupia się na współczesnych tańcach afrykańskich a w szczególności Afro-House i Kuduro, które pochodzą z Angoli. Specjalizując się w tych stylach, współtworzy duet R&B z Sylwią Żołądkiewicz, należy do Rewii Tańców Afrykańskich Mulemba Dúni Pacheco oraz jako przedstawicielka z Polski należy do grupy treningowej O.A.K. prowadzonej przez Edgara “Septzilla” Carvalho. Rozwija swoje umiejętności na zagranicznych festiwalach i warsztatach, a następnie szerzy swoją wiedzę na polskiej scenie tanecznej.

W duecie R&B stworzyła autorski, hybrydowy kurs Afro-house zrzeszając w nim tancerzy z całej Polski (11 miast). W marcu 2017 r. zajęła 1 miejsce, w duecie R&B, na zawodach Afrobattle Portugal w kat. 2vs2 w stylach AfroHouse i Kuduro oraz 2 miejsce w kategorii crew freestyle. Od 2017 r. współpracuje z Martą Ziółek przy performance „Pamela” wystawianym na festiwalach sztuki tańca i performansu. Współtwórczyni choreografii spektaklu „ŻYWIOŁY – 4 strony świata” – przedstawienia muzyczno-tanecznego zrealizowanego w Teatrze Powszechnym w Radomiu. W 2014 r. brała udział w licznych pokazach tańca tradycyjnego z Afryki Zachodniej wraz z zespołem Uanga. Do 2013 r. członkini grupy UNIQUE Justyny Lichacy, z którą wystawiała kilkukrotnie projekty taneczne w ramach Hip Hop Groove Festival w polskich teatrach.

Na co dzień prowadzi regularne zajęcia w Warszawie oraz warsztaty w Polsce; miała przyjemność prowadzić zajęcia m.in. podczas KuduroMania Warsaw Festival czy podczas warsztatów w Arnhem i Nijmegen (Holandia).

Beata (10 of 65)

Michał Wierzbowski

Tap

Stepowaniem zajmuję się od 7. roku życia. Wielokrotnie stawałem na szczycie podium Mistrzostw Polski, broniąc tytułu również w 2021 roku. Z sukcesem reprezentuję nasz kraj za granicą – m.in. zdobywając III miejsce na Mistrzostwach Europy oraz X miejsce na Mistrzostwach Świata w 2017 roku.

Występowałem na największych scenach w kraju, m.in. w Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. Szerzę stepowanie również za granicą – grając spektakle taneczne w Korei Południowej i występując w Chinach podczas obchodów powitania Chińskiego Nowego Roku.

Stepowanie to nie tylko moja wielka pasja, ale również życiowa droga. Stąd aktywnie promuję tap dance w obszarach kultury, sztuki, edukacji i rozrywki. Tworzę choreografie do programów telewizyjnych takich jak “Twoja Twarz Brzmi Znajomo” czy “Dance Dance Dance”. W 2018 roku wraz z Maciejem Glazą jako duet „Tap Bros” doszedłem do półfinału telewizyjnego show „Mam Talent”. Występowałem jako tancerz w spektaklach “Usłyszeć taniec”, „Błękitny Zamek”, „Romeo i Julia”.
Promowałem również taniec on-line biorąc udział w projektach na takich kanałach jak Sztuka w czasach zarazy, czy Sztuka w pokoju. Razem z Tomaszem Pałaszem stworzyliśmy spektakl “W Rytmie Pasji”, przedstawiający stepowanie w różnych odsłonach: od klasycznego wizerunku we fraku i z laskami, aż po współczesność, wykorzystując własne wynalazki.
Od 2016 roku uczę w warszawskiej szkole stepowania Tip Tap Anuli Kołakowskiej. W 2018 roku dołączył do projektu “Otwarta Rampa” w warszawskim Teatrze Rampa na Targówku, gdzie uczę i przygotowuję sceniczne choreografie stepowane.

To co najbardziej zachwyca mnie w stepowaniu to improwizacja i wolność tworzenia w tańcu. Szczególnie skupiam się na możliwościach łączenia różnych stylów tanecznych i muzycznych oraz wyszukiwaniu ciekawych połączeń. Stąd współpraca i łączenie stepowania z muzyką na żywo czy wokalem.

Wierzbos